Zaproszenie

Zapraszam wszystkie polskie prządki i prządków do współtworzenia tego bloga. Myślę , że miło będzie mieć miejsce, gdzie będziemy mogli porozmawiać o naszej pasji przędzenia wełny na wrzecionach i kołowrotkach, pooglądać piękne, samodzielnie zrobione włóczki i rzeczy z nich wykonane. Kto wie, może przyjaźnie zawarte na tym blogu sprawią, że spotkamy się również w rzeczywistym świecie i zaśpiewamy wspólnie Prząśniczkę :) .



Blog został zamknięty i przeniesiony na WordPress. The blog was closed and moved to WordPress:
http://polskiewrzeciona.wordpress.com/

wtorek, 8 marca 2011

Tutoriale Ashforda.

Weszłam dzisiaj na strony Ashforda, aby pooglądać przedmiot moich marzeń ....

zdjęcie ze strony producenta


.....poszperałam trochę na ich stronie i odkryłam pełno obrazkowych tutoriali o gręplowaniu, przędzeniu, farbowaniu i filcowaniu.


Myślę ,że mogą być pomocne osobom, które chcą prząść, a  z jakiś powodów nie mogą wybrać się na kursy.
Miłego czytania :)

7 komentarzy:

  1. Elu, ile kosztuje drum carder? Nie mogłam znaleźć oferty na stronie - (nie mają sklepu?) a Ty się zapewne orientujesz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten, który ja wybrałam ( pracowałam na nim na kursie Danieli) ok. 10 000 koron.
    Chcę też kupić go w sklepie Danieli, która jest przedstawicielem Ashforda
    Link do sklepu i cen:
    http://www.dalin-praha.cz/carding.php

    OdpowiedzUsuń
  3. dodam jeszcze ,że chcę kupić go razem z dodatkową szczotką czeszącą .

    OdpowiedzUsuń
  4. oj, do drum cardera wzdycham i ja, ale bez skoku na bank sie nie obejdzie ;/

    Hmm... ta dodatkowa szczotka mnie zaintrygowała. Gdzie jest umieszczona? nad małym bębnem?
    Na jaką gęstość igieł się zdecydowałaś?

    OdpowiedzUsuń
  5. ja bym chciala to do art - włóczek ... co mozna na nim carderowac wstazki i inne śmieci z pracowni....Ale najsampierw nowy kołowrotek musze nabyć.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jagienko, zdecydowałam się na - 72 point per inch.
    Na takim właśnie carderze gręplowałam i myślę , że poradzi on sobie również z dobrze upraną wełna owczą rozluźnioną w palcach i o małej ilości zanieczyszczeń. Dobrze miesza się na nim kolory z gotowych czesanek.
    Ten carder o gęstości igieł 36 point , wybrałabym , gdybym nastawiała się na czesanie wełny z własnych owiec.
    Dodatkowa szczotka zbiera runo z małego bębna, co ma znaczenie przy gręplowaniu cienkich wełen np.alpaki.Zostają na nim tylko zanieczyszczenia roślinne i bardzo zbite kłaczki wełny.
    Tyle zaobserwowałam na kursie.
    Jeżeli chcecie się dowiedzieć więcej, to piszcie do Danieli. Ona ma własne owieczki i duże doświadczenie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gaju, ten , który wybrałaś jest dla Ciebie wymarzony:) Jestem pewna, że kiedyś będzie Twój:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...